Hory

Wildspitze 2003

25. 08. 2003

Vyrazili jsme z Ventu v 10:45  směrem na chatu Breslauerhütte (2.844 m).  Ve 14:00 jsme byli na místě, chvilku odpočinku a vzhůru na ledovec do sedla pod Wildspitze,  kde máme naplánováno přespat. Ještě nás čekal hřebínek, který jsme museli v závěru překročit (asi 45° sklon, pěkně ledový), tam jsem nechal své poslední síly, a to jsem ještě netušil, že nás čeká slanění skoro za tmy přes trhlinu, dolů na planinu (lépe nevědět :o).

Na závěr ještě zaseknuté lano, pěkná drbačka, ale na poslední pokus povolilo, „sláva“. Stan jsme rozbalili chvilku po 22 hod. Nesměl chybět malý „bugr“ (nějaký ten doušek Jabkovice na zahřátí a faječka na pobavení).

Vstali jsme dost pozdě, asi v 8:00, ale vzhledem k namáhavému včerejšku a pozdnímu zalehnutí se není čemu divit. Na lehko jsme vyrazili v 8:50 k nástupu pod Wildspitze (3.770 m), počasí bylo nádherné, a tak rychle vzhůru dokud je to dost tvrdé. Přecházíme nádherné šlajzny, některé 20-30m hluboké, trochu ledového stoupání, ale naprosto v pohodě. Doufali jsme, že bude vrchol vysněžený, ale letošní léto je nejteplejší za posledních několik let, takže posledních 20 výškových po skále (spíše po schodech, vyšlapaným chodníkem) a pak už ten skvělý pocit na vrcholu.  9:50, světe div se,  i přes naše vylehávání si do 8 hod! Jsme na vrcholu první, „paráda“. Vychutnali jsme si chvilku sami na vrcholu, za chvíli jsme viděli,  jak za námi stoupají dvě družstva a z druhé strany po hřebínku další a další lidi, takže rychle pár fotek a dolů, než tady nebude k hnutí.

Zpět ke stanu to šlo rychle, udělali jsme nějaké fotky s trhlinami, kvůli jedné takové jsem nechal našeho nováčka Tankarda trčet nad jednou z trhlin (musí se přece otrkat chlapec :), navíc o něco níže jednu trhlinu přeskočil stylem „sandokan“, tak co! U stanu jsme byli v 11:00, odpočinek, ukuchtit něco dobrého k snědku a potom směrem na Vernaghütte (2.755 m), po cestě jsme si vyskočili na Petersenspitze (3.482 m), dále sedlem Brochkogeljoch (3.423 m) po ledovci směrem k chatě. Nakonec jsme museli překročit divokou řeku, která mi ukradla hůlku (trocha adrenalinu na závěr dne neuškodí). Přespali jsme kousek pod místní meteorologickou stanicí.

Kamil, Radek, Tankard    (19.8.-21.8. 2003)

První, úplně první...!!! :-D

1. avatar Tichac napsal:

Ten výstup nebyl vůbec, ale vůbec zadarmo!!!