Cestování

Thajsko 2004

10. 09. 2004

17.7.04 – odlétáme s ukrajinským Aerosvitem do Bangkoku, s mezipřistáním v Kyjevě. Celou cestu, Praha-Kyjev-Bangkok, má celkem kvalitní služby. V Bangkoku odjíždíme na ulici Khao San. Oblast je plná levného ubytování, barů, restaurací a zábavy. Ubytujeme se v Kevin Palace. Dvoulůžkový pokoj s větrákem, ale se sprchou a hajzlíkem na chodbě přišel na 240 bathů, což nejsou ani dvě kila.

Propaříme dva dny na Khao San, která fakt žije v každou hodinu a stojí jí za to vidět. Pak jedeme do Zoo ve čtvrti Dusit. Celkem pěkná, ale málo rozmanitá. Zato super pavilon plazů. Naproti Zoo je královský palác, plný zlatých předmětů. Bohužel se tam nesmí fotit a jsou tam nutné dlouhé kalhoty a vhodná obuv (ne sandály). Večer dáme trochu nudlí a spláchneme to místním pivem Chang, kterému začínáme důvěrně říkat pan Čang. Pak jdeme spát.

Ráno jsme překvapeni, jaký bordel dokážem zrobit za pár dnů. Ha. Menší úklid, snídaně a hurá na místní chrámy. Bereme taxi, jako ostatně všude, protože jsou levné a spolehlivé. Ale musí mít taxametr, jinak zaplatíte zbytečně víc. Vystoupíme na molu a za 2 bathy se dostaneme na druhou stranu řeky Chao Phraya k chrámu Wat Arun (chrám ranního rozbřesku), symbolu Bangkoku. Po prohlídce se přeplavíme zpět a jdeme do chrámu Wat Pho, který je nedaleko. Začalo svítit slunko a tak mě víc než chrám zajímá jak sehnat vodu. No nic, další zkušenost, bez vody už ani ránu. Po obědě navštívíme Grand Palace a usoudíme, že chrámy jsou sice pěkné, ale vesměs stejné. Je na čase vypadnout z Bangkoku! Na Khao San si kupujeme přepravu do Kanchanaburi. Odjíždí se zítra ráno, tak jdem balit a spát.

Ráno nasedáme do minibusu a jedem. Po třech hodinách jízdy vystupujem. Ubytujem se na plovoucích chatkách na řece Kwai. Po obědě si půjčujem motorku Suzuki 125, za 150 bathů na 24 hodin. Jedeme k mostu přes řeku Kwai, zajdem do muzea druhé světové války a na spojenecký hřbitov.

Druhý den máme zaplacený výlet na Erewanské vodopády. Ty jsou super a může se tam koupat. V tůňkách jsou rybičky, které zlehka okusujou nožičky. Po obědě odjíždíme k jeskyni, která za války sloužila jako nemocnice. Pak nastupujem do vlaku a jedem 2 hodiny po železnici smrti. Z vlaku jsou nádherné výhledy na řeku a okolní džungli. Bohužel stinná stránka je, že jeden pražec je jeden lidský život. Přejedem nechvalně proslulý most a vystupujem.

Druhý den ráno odjíždíme zpět do Bangkoku a ještě ten den V.I.P. busem na sever do Chiang Mai. Po příjezdu se ubytujem u Pěti hvězd. Tajný tip od jednoho Kanaďana a do oběda spíme. Jdem do Zoo. Je lepší než v Bangkoku a pak vyjedem na horu Doi Suthep, která se tyčí nad městem. Za pěkného počasí jsou odsud nádherné výhledy. Nám počasí nepřeje, tak si prohlídnem alespoň místní chrám. Vracíme se za vydatného deště do Pěti hvězd, kde nám majitelka nabízí třídenní trek do džungle. Přijímáme.

Ráno vyrážíme, zastavujem jen na tržišti pro zásoby a pokračujem do hor. Oběd je u horského kmene Akka. Celé odpoledne postupujem džunglí, přes množství potoků do hor, k horským kmenům. Cestou ochutnáme tropické ovoce a k večeru dojdem do vesnice. Náš průvodce Mr. Denk připraví večeři. Mezitím posloucháme zvuky džungle. Po  fakt výborném jídle jdem spát do chýše. V chýši jsou moskytiéry, takže celkem pohoda, až na noční chladno. Poprvé a naposled mi byla v Thajsku kosa. A taky ležím mezi jedním Holanďanem a Kaštanem. Oba chrápou, a to na střídačku, tak to mám stereo.

Po snídani pokračujem džunglí do další vesnice, kde je oběd. Pak čekáme na slony. Dvouhodinová jízda na slonu je paráda. Zvlášť, když má svou hlavu a nejde po stezce, ale razí si cestu svou. Do toho se, čas od času, obleje vodou, aby zchladil sebe i nás. Po sloní jízdě nás čeká ještě hoďka chůze do vesnice. Je úplněk, a tak po večři ve vesnici velký mejdan. Super pařba, ale bez opia :o(

Po snídani procházíme další vesnice a sestupujem do údolí k řece. Tam je oběd a hodinový raft na bambusových vorech. Pak návrat do Chiang Mai. Loučíme se s lidmi, co s náma byli na treku, vracíme se na pokoj, dáme vydatnou sprchu a jdem utrácet na vyhlášený noční bazar.

Další den odjíždíme do Zlatého trojúhelníku. Zastavujem v Chiang Rai u horkých pramenů. Ve vesnici horských kmenů, které jsou dost slabé, proti těm co jsme viděli. Poté zastavujem na břehu řeky Mekong. Sedáme na motorový člun a jedem po Mekongu do Laosu. V Laosu uděláme fotky, napijem se hadí whisky a koupíme ji jako suvenýr. Nesmí se vyvážet, ale risknem to. Vyšlo to. Plujem kolem Barmy a uděláme pár fotek ve středu Zlatého trojúhelníku. Pak jedem k nejsevernějšímu bodu Thajska, máme možnost vstoupit na území Barmy, ale nevyužíváme ji. Platit a být tam 30 minut kvůli razítka je přece blbost. Vracíme se do Chiang Mai, kde popíjíme pana Čanga a pozorujem místní šílenou dopravu. Blíží se večer a čas našeho odjezdu zpátky do Bangkoku. Strávíme den v Bangkoku, naberem sil. Večer jdem na thajský box na Lumpini stadion.

Ráno jdem do národního parku Khao Yai na Wild Life Safari. Tip od jedněch z mála Čechů, které jsme potkali. Vlakem jedem do Pak Chong, kde nás na nádraží odchytnou všudypřítomní naháněči. Ubytujem se a vyrážíme! Cestou se stavíme na oběd, dám si kuře na zeleném kari. Je to chyba, pálí to jak čert a člověk trpí hned dvakrát, při jídle a pak na hajzlíku. Pak navštěvujem minerální prameny, koupem se, pokračujem k místnímu chrámu s velkou podzemní jeskyní a jdem pozorovat vylítávání miliónů netopýrů z jeskyně. Na nebi je několik kilometrů dlouhá klikatící se cesta. Cestou na pokoj zastavíme na nočním bazaru, kde nakoupíme exotické ovoce a sníme žábu, která chutná líp než kuře.

Další ráno vyrážíme na safari. Průvodce nás tahá džunglí cestou necestou, ale vyplatí se to. Vidíme několik druhů opic, místní srnky, varany, velké množství hmyzu, ptáky a různé hlodavce. Večeříme opět na nočním bazaru a druhý den jdem přes Bangkok na jih.

20 hodin v autobusu a na lodi nám dá pořádně zabrat. Konečně se dostáváme na ostrov Phi Phi. Ostrovy jsou o něco dražší než zbytek země, ale stojí to za to. Jíme mořské plody a válíme se na plážích. Prostě pohoda. Taky vylezem na vyhlídkový bod a koupíme si celodenní výlet lodí po okolních ostrovech . Cestou je asi pět zastávek na šnorchlování. Zdejší korálové útesy jsou bomba. Plné života a barev. Z Phi Phi jedeme rychlolodí dopravního podniku Krabi  na pláž Railay. Skvělá pláž lemovaná skalisky. Super lezecké terény.

Další den si najmem loď a šnorchlujem na Phang Nga. V Kean Tours platíme výlet po ostrovech zálivu. Ubytujem se, večer se projdem po městě.

Brzy ráno snídáme a vyrážíme. Tento výlet byl fakt paráda. Nejdřív projížďka mezi mangrovy, kolem mohutných útesů a krápníkovými jeskyněmi. Potom na ostrovy v zálivu. Jedním z ostrovů byl ostrov Jamese Bonda. Do vnitrozemí dalšího ostrova se dalo jít pouze jeskyní a to ještě musel být odliv. Oběd je na pláži, potom navštívíme vesnici mořských cikánů a jeskyni se starými nástěnnými malbami. Pozdě odpoledne odjíždíme do Surat Thani, kde se nalodíme na noční trajekt na Ko Samui. „Kokosový Ostrov“ je poslední zastávkou. Připlouváme v 5 ráno a jedem na pláž Chaweng, ale neseženem ubytování a zdejší pláž taky nic moc, proto jedem na vedlajší pláž Lamai. Je hezčí, klidnější a seženem ubytování. Koupem se a blbnem u moře až do západu slunce. Pak jdem na večeři. Dám si mix mořských plodů na grilu. Prostě škeble, olihně, steak z tuňáka, dvě tygří krevety a navrch kraba. To celé asi za dvě kila na naše. Večer je v televizi Liverpool. Tak popíjíme pivo a fandíme Milanovi. Mimochodem díky Euru všichni znají Čechy. Po fotbálku jsem si koupil dvě pivka na pokoj, v zahradě našel kokosový ořech. Na verandě otvírám pivo, beru nůž a pouštím se do ořechu. Uff, ta slupka je houževnatá jak cyp. Jsou dvě ráno, dochází pivo a já nemám ani třetinu. Ale já nerad prohrávám, nacházím systém, zapojuji ruce, nohy a konečně vítězím. Splnil jsem si dávný sen!!!

Ráno půjčujem motorku a projíždíme celý ostrov křížem krážem. Je nádherný, jeden z nejhezčích, škoda že musíme odjet. Takže poslední koupání a poslední večeře z mořských plodů.

Další den přesun do Bangkoku. Děláme poslední výlet po tamních kanálech. Plout lodí kolem domku na kůlech je zážitek, zbytek dne utrácíme poslední prachy. Vypijem posledního pana Čanga, na chvíli si zdřímnem a ve dvě ráno jedem na letiště. V pět ráno se loučíme s Thajskem a odlétáme.

4 dead poxk Pete (Umbík)

Tankard, Kaštan  (17.7.-?.8. 2004)

První, úplně první...!!! :-D

1. avatar Tichac napsal:

Umbíkova první cesta do Asie… teď už bez Thajska nedá ani ránu :o)