Cestování

Karibu safari 2011

21. 04. 2011

Kili jsme zvládli, co teď?! Když už jsme byli v tý Tanzánii, nemohli jsme si nechat ujít vyhlášený safari! Pro nás teda trochu zklamání… přecejen v tý televizi to umí tak pěkně sestříhat… :o) Nicméně, kdo to vidět chce, můžem doporučit hlavně kráter Ngorongoro a aspoň jednu noc v nějaký masajský vesnici… zážitek jak podsvinče!!!

Celá naše cesta po Africe je rozdělena do tří reportů: Kilimanjaro, Safari a Zanzibar! Přikládám zas pár ubohých poznámek z deníčku, snad budou někomu k užitku :o)
*čtvrtek 3.2.* Těžký vstávání před půl osmou. Dáme snídani, přebalíme. Nepotřebný věci necháme v hotelový úschovně a vyrážíme na safari. David ‚Bushman‘ je drak! Po cestě nakupujem banány a pití. Kolem 13:00 přijíždíme do NP Tarangire. Hned vidíme stáda zeber a impal. V dálce slony, pak nějaký opice, prasátka, z blízka žirafy a tak ze 100m dvě lvice! Stavíme se na Safari lodge, kde dáme dlabanec. Parádní výhledy na park!! Kluci blbnou v bazénu. Blíží se bouřka. Spouští se slušnej slejvák! Trvá to tak přes půl hoďky… jak to přejde, pokračujem. Moc toho už teda nevidíme. Kolem 17:00 opouštíme park a přejíždíme směr Lake Manyara, kde máme spát. Zapadlej kemp. Stany dáváme mezi kokosový palmy. Výtečná večeře! Uleháme… šílený dusno!!
*pátek 4.2.* Vstáváme kolem 7:00. Za hoďku snídaně. Balíme, berem s sebou kuchtíka Canadu a jedem směr NP Serengeti. Projíždíme NP Hgorongoro… pohled do kráteru je úžasnej! Před 15:00 přijíždíme k bráně do Serengeti. Dáme sváču, vyběhnem na pahorek, odkud vidíme pláně a kde naháníme ňákýho barevnýho ještěra :o)  Vjíždíme do Serengeti… zebry, různý antilopy, pakoně, prasata s bradavicí, ptáci bastardi, žirafy, sloni, lvice s malým, hroši, neviditelnej leopard… a todle všechno dokola :o)  V 18:00 přijíždíme do kempu, vystojíme frontu do sprchy, dáme večeři a posedáváme do noci u stanů.
*sobota 5.2.* Vstáváme brzo… v 5:50! Zjišťujem, že Valachům nějaká ‚příšera z buše‘ vybrala igelitku s jídlem. Konzervy rozházené, sežraná čokoláda a salámy fuč :o)  Dáme ranní kávu a po půl sedmý vyrážíme na okruh po parku. A je to tu zas… impaly, gazely, dikdici, opalující se lvice, hroši, krokodýli, paviáni, žirafy,zebry, stádo buvolů, sloni s mladejma, hyena, prase, pštrosi, otravný mouchy tse-tse, marabu a spousta jinejch ptáků a papoušků… jezdíme tak 4,5 hoďky a zpátky do campu. Ve 12:00 oběd. Vaječina s chlebem, párky, palačinky, hranolky, zeleninovej salát, meloun a kávička :o)  Před odjezdem ještě naháním dvě mangusty a kolem 13:50 jedem zpátky směr Ngorongoro. Cestou pozorujem několik supů bojujících o mršinu. Před 18:00 dojíždíme do kempu na okraji kráteru… paráda! Ježíš jede pecky :o)  Spát jdem zodpovědně hned po večeři!
*neděle 6.2.* Vstávačka v 6:30. Snídaně a v 7:30 jedem na dno kráteru Ngorongoro. Otvíráme střechu a zas je to tu… zeber a pakoní mraky, buvoli, antilopky, impaly, prasata, hyeny, šakali, relaxující lvi, nebojácná lvice vegetící ve stínu našeho auta, hroch, v dálce nosorožci, sloni, pštrosi, spousta ptáků, dravci kradoucí Amíkům kuře z ruky, zlodějky opice… ve 14:00 jsme zpátky v kempu. Balíme, dám sprchu a jedem ven z NP Ngorongoro. Eště se nás na bráně pokouší okrást za nedovolené krmení zvěře… nepochodí, šmejdi! Kolem 16:00 přijíždíme do masajské vesnice, kde máme přespat. Vedro jak prase!!! Svezem se s ‚Bushmanem‘ do městečka pro piva a víno. Jak přijedem, podřežou Masajové na počest naší návštěvy kozénku. Raději to pozoruju jen přes displej foťáku! Pak ji stahujou, kuchaj, porcujou a opékaj! Mraky dětí hotovejch z focení. Celkem príma večírek… eštěže nás nenutili pít tu čerstvou krev :o)  Leju náčelníkovi slivku… chutná náramně, a tak několikrát opakuju! Chcem spát u nich v chatrči nebo jen tak venku… nakonec na doporučení postavíme aspoň vnitřek stanu! Po hodně rychlý akutní sračce jdu spát cca ve 23:00.
*pondělí 7.2.* Vstáváme s východem slunce a fotíme… hlavně děti žadonící o bombóny a sladkosti. Dáme snídani a přes hoďku se pečem na slunci! Pak se prozřetelně přesunem do stínu chatrče a čekáme na oběd. Trochu uzobnem a zbytek dáme jako bufet pro děti… toho mlaskání :o)  Loučíme se a jedem do Arushi. Ve 14:00 už lezem vymydlení ze sprchy! Dáme oddych a za 2 hoďky hurá do města. Oblíbený market a pak vemem taxi do čtvrti se suvenýry. Lapí nás shulákanej rastaman a ukáže cestu k desítkám obchůdků… každej něco koupí! Pak pěšky zpátky. Stavíme se u oblíbenýho bufetu, dáme kuře plus všechnomožný a s pálivou hubou jdem na hotel. Eště mrknout na net a spát! Poláci co dneska přijeli, dělaj binec do noci.
*úterý 8.2.* Vstávačka už v 5:00. O půl sedmý nám jede bus do Dar es Salaamu! Přistavený máme taxíky, na nádru sme cobydup. Bus vcelku luxusní! Pomalu se to plní a začíná strastiplná cesta… málo místa, vedro, šílený filmy… v 17:30, po 11 hodinách jízdy vystupujem na autobusáku v Daru! Hned ukecáme taxíky do přístavu, kde zjišťujem trajekty na Zanzibar. Vypadá to, že dnes už nic! Najdem hotel a jdem se projít nočníma uličkama. Zapadnem do restauračky, dáme pár piv a BBQ ryby… pak eště happy-hour po 22hod, a to plnej talíř dle vlastního výběru za 30,- Kč! Pak kolem polehávajících vagabundů na hotel, kde čeká vysněná sprcha. Spát jdem kolem 23:00. Ráno hurá na Zanzík!
Radko, Péťa, Jesus, Papá, Vašek     (3.2.-8.2. 2011)

, , , ,

15 x to už někdo okomentoval

1. avatar pucci napsal:

bez komentu to ani nejde :) ..zas som to zhltla jedným dychom…perfektná atmosféra, opäť výborné fotky, úžasní ľudia a tá nepoškvrnená príroda, NICE!!! :)

2. avatar Bisi napsal:

čau bejku

už jsem chtěl několikrát přidat komentář, ale nějak mi to nejde, ale na tyhle fotky ti musím napsat, že je to pecka, fakt krása, tiše závidím, musela to být nádhera a umělecký dojem, to dávám 1, jsi se minul povoláním, měl jsi být fotograf.

Ivan

3. avatar Tichac napsal:

Adek: Bingo, bejku!! Seš dobrej… neznáš nějakýho Dr.Watsona :o))
    P.S.B.: Díky! No co by dělali… asi vyženou na pastvu tu hrstku dobytka, co maj a jen se tak flákaj a meditujou… jsou úplně v pohodě :o))

4. avatar Slámič napsal:

Poslouchej R.P.O.-maras,maras,maras….:-).Ty fotky jsou fakt krásné.Jinak jsou to zážitky opravdu na celý život.Zajímalo by mě,copak dělají Ti vesničani přes den…Asi nic..To jim ale vyhovuje a jsou spokojeni a tak to má být…:-)

5. avatar adek napsal:

aaa uz jsem na to prisel staci se na ty fotky podivat podruhe)) ze je to ten klucina z 16te fotky

6. avatar adek napsal:

co je to nebo kdo je to kuchtik canada?

7. avatar TomS napsal:

hmmm, doooost dobre, ostatne jako vzdy :)

8. avatar Tichac napsal:

Koki: Letenky kam?! Vracíš se snad ze zbídačené země domů :o))
    Jen tak mimochodem, jedem s guru Robbym bajkovat! Hell!!!

9. avatar koki napsal:

„Manko express“to by se Japoncum urcite libilo.Co „kuratka“byla sexy?
    Jen tak mimochodem,dneska jsem zabuuukoval letenky.

10. avatar tacho napsal:

No, paráda. Pěkné…moc. Ty lidi mě uplně vzali…

11. avatar Tichac napsal:

Hoši, kdybyste se tam proháněli na tom jejich žihadle, tak vás za chvíli uštve i ta kulhavá hyena :o))

12. avatar Pit napsal:

Prosim te… vis jak bys pelasil kdyby za tebou bezel nejaky ten lev ci tygr.. to bys na nejakou tu zizen rychle zapomnel :))))

13. avatar chrenko napsal:

kazi nzuri!
    2pit: bysme meli porad jazyk na veste :-D

14. avatar Pit napsal:

Co k tomu dodat… proste parade!!!!!!! Ale po tech cestickach v Ngorongoro, to by se jezdilo na biku :)) to by byly zivotni vykony

15. avatar lalumbulalula napsal:

Co napsat…Náááádherné!!!Lidi,zvířata,příroda..Jsem si zase smlsla:-)Díky:-)