Hory

Tatranský bakule 2011

2. 05. 2011

Po minulým víkendu, kdy byli hoši lozit ledy v Bielovodský, toho Buddy neměl eště furt dost a tak mě zbantoval na vejlet do Vysokejch. Fikaně to zaonačil na dobytí Lomničáku a Slavkovskýho, ale samosebou největší magnet byly zase ledy!  Já byl natěšenej jak malej Jarda… obul sem teda neprošláplý limetky a těšil se, až si poprvý zabuším s démonama :o)

Vyrazili jsme jako vždycky v pátek večer, cesta v poho, pak šlapačka po tmě a před půl jedenáctou jsme na Zamkovskýho chatě. Chatař už nás čeká, zavede na cimru a my uléháme.
Nádherný sobotní ráno. Nijak nechvátáme. Dáme čaj a pomalu stoupáme dolinou. Po chvíli hupsnem do kleče a proderem se k nástupu na sympatickej ledík s názvem ‚Uhelné prázdniny‘. Moc vyteklý to není. Spodek oblezem kolem kleče a pak už to Buddy vytáhne. Jde mu to svišťovi, holt modrý zipy dělaj divy :o)  Teď je řada na mě. Po pár zásecích mě to začíná bavit, démoni drží a já si užívám parádní ledolezbu. U štandu smotáme špagáty a pokračujem žlábkem nahoru. Zdá se to nekonečný. Slunko peče! Pachtíme se tím něco přes hoďku a půl, než vylezem na Lomnickým hrebeňu. Těch pár metrů do sedla nám dává neskutečně zabrat! Místy se propadáme až po pás a Péťovi se nabalujou na mačkách první bakule. Směle by moh’ konkurovat Kissákům s jejich brutálníma podrážkama :o)  V Lomnickým sedle se rozhodujem, že Lomničák necháme na jindy a z jiný strany, darujem Polákovi starožitnej brufen a scházíme po sjezdovce na Skalnatý navštívit majstra Laca na jeho chatce! Malý osvěžení, odstrojení a jdem po magistrále na Zamku. Celou cestu uhejbáme protijdoucím skialpinistům… memoriál Vlada Tatarku! U Zamky nás očaruje umělej ledovej sloup. Po chvíli váhání jdem na to! Já to oblezu a natáhnu lano ‚na rybu‘ a Buddy mezitím skočí na pokoj pro vínko :o)  Loknem na kuráž a lezem. Je to paráda, ale po chvíli mám na rukách bandasky jako bakule, tak eště odjistím Buddyho další výlezy a za chvíli to balíme. Přesun na pokoj, kde pokračujem v načatým a otvíráme další! Buddyho začíná bolet bakoule a pomalu se tak formuje zítřejší plán… žádnej mega výstup, ale jen trocha ledu na pohodu… přecejen zejtra je třináctýho :o))  Pozdějc jdem dolů na pivko, kecáme s rozšafným čundrákem a podroušeni pak uléháme. Venku to vypadá na slušnej vichérek!
Neděle. Neděláme nic… ani vstávat se nechce :o)  Nakonec se hecnem, navaříme čaj a polívku, posnídáme plátky z argentinskýho bejčka a Monster, pobalíme, zaplatíme, informujem se, vyrážíme! Po zmrzlým chodníku raději v mačkách. V plánu je ‚Led v zatáčce‘ kousek pod Zamkou. Vypadá skvěle. Buddy to zas vytáhne, já dolezu, zaštandujem a chystáme se slanit. Tady se nám povede opravdu skvělej šmodrchel… z lana je jedna velká bakule, kterou Buddy zneškodňuje zaklínadlem z nadávek a prstokladem harfového virtuóza :o) Úspěšně slaníme a dáváme ještě pár výlezů… paráda!! Kolem dvanáctý to balíme a jdem na Rainerku na čaj. Pak už jenom procházka přes Hrebienok do Smokovce, kde sednem do káry a tradá pro korbačíky na cestu… ty uzený už si nikdy nekoupím :o)
Radko, Péťa        (12.3.-13.3. 2011)

7 x to už někdo okomentoval

1. avatar Tichac napsal:

Ty si ale žiješ Adku :o)) Tak pošli nějaký bizoní stejky a taky nějakej materiál na reportáž… už dlouho nic s Canadou nebylo :o)

2. avatar adek napsal:

…a myslel si ze je to znamka punku… travu si cpal primo do hlavy…
    Pekne. minulej vikend sem si zasel na bizony pristi jedu raftovat. tak po vikendu muzes kouknout na rajce. poxu zdar a deadpoxku zvlaste

3. avatar TomS napsal:

V tom vajglu…

4. avatar Tichac napsal:

Kde?? :o))

5. avatar Pepe napsal:

Bomba :-)

6. avatar chrenko napsal:

pekne citroni, pocasi koukam ladilo!

7. avatar Tichac napsal:

Trocha blbinek z Tater… jen tak na odlehčení… :o))