Hory

Pel-mel z Tater 2018

4. 11. 2019

Eh… nějak se mi to v tom kompu kupí… ve frontě tu mám přes deset reportů a času si s tím pohrát pramálo! Nuž, tak tu shrnu zas čtyři akce do jednoho balíčku a předkládám tak pár obrázků z našich výpadů do Vysokejch… tak F11 a mrkej :o)

(1) Say10 und Plesnivec       (Radko, Svoby / 24.11.-26.11. 2017)

Na začátek tu máme jednu retro akci z roku 2017, kdy sme si se Svóbem Podlysohorským střihli ukrutnej off-road hajk ze Štrbskýho plesa na Patriu… velká to zkouška vůle, místama po pás v kleči… dál, směrem k Satanovi, už to byla lahoda, umocněná nevšedním bivakem na hřebeni!! Další den posbíráme pár vrcholů a šup Mlynickou dolinou zpět ke káře, kde je třeba ještě pomoct přimhouřit oko výběrčímu parkovného, ať se můžem následně rozšoupnout v XXL Vyšné Hágy, kde vyšmudlíme plán na poslední den… objevnou pouť k chatě Plesnivec a jejímu okolí :o)

(2) Ľadová Bradavica       (Radko, Štek / 28.4.-29.4. 2018)

Konec dubna, noční vlak do Popradu, moc toho nenaspíme… únava se projeví nad Térynou, kde mi parťák začíná podřimovat v néé zrovna postel-friendly terénu :o)  Chlad motyk v dlaních ho však brzy vytrhne ze snění a my se můžem plně soustředit na mašinérii Starou cestou (II) k vrcholu Ľadovýho štítu! Tam krátce spočnem a jdem zkontrolovat ještě Malej Ľadovej… tady už mi totálně dochází baterky… teda samože né moje, ale ve foťáku, což jsem jaksi podcenil, a tak z dalšího dne máme velkej prd, když nepočítám pár mazanic ze Štekovo ajfounu, jež pořídil po vylezení jakousi snad jen tušenou linií na Bradavicu :o)  Pak následoval ještě sestup skalními labyrinty a vysněženým žlabem k místu, kde žlab přecházel ve vodopád, což sme přelstili baletními krůčky v nejistým terénu a slaněním jedné délky na pevnou zem!! To sme pak museli ocenit u pivka na Slizkým dómu, neb na to byl stejně čas, páč předplacenej zpáteční vlak nám už dávno ujel… tož tak :o))  Jó… a spali sme na Zbojandě!

(3) Dračia dolinka       (Radko, Štek / 11.5.-13.5. 2018)

Uběhly dva týdny a sme tu zas… tentokrát bez maček a motyk, zato s dvojicí špagátů, lezečkama a vším tím harampádím… a navíc na tři dny! Pátek nebyl moc valnej… sotva sme došli pod stěnu, začlo chcát. Překlepem to pod fólií a pak se snažím nalézt do jedný pěkný cesty… daří se mi akorát tak hodit pěknou tlamu přímo šiškou na sníh, naštěstí friend podržel, a tak další pokus už vychází, avšak před druhou délkou mě zastavuje déšť se sněhem, a tak na to pro dnešek prdíme a mazlíme bivak-plac! Sobotní plán je jasnej, lezem na Kôpky… vybrali sme cestu Korsák-Urbanovič (V) a byla to dobrá volba, tak akorát pro nás :o)  Sestup/slanění zpátky do doliny taky fajn proces! Na neděli sme si nechali páteční rest… první délky se tak ujímá Štek a já se vrhám na zbývající dvě. Netušil jsem, že něco, co má v názvu ‚relax‘, může tolik bolet!! Po několika neúspěšných pokusech (čti: několika průletech, kdy tatranská žula nemilosrdně drásá kůži) měním taktiku a ejhle… Relaxačný kút (VII) je za mnou… ufff!!! Eště si zaskočíme nahoru, rozhlídnem se z hřebene, slaníme, pobalíme cajky a celí šťastní pelášíme dolinou… parádní víkend!!

(4) Javorové Skalky       (Radko, Svoby / 9.11.-11.11. 2018)

Na podzim se vydáváme se Svobym, žejako nějaká kamzičina… prej Javorový hřeben… Veľkou Studenou dolinou na Javorák a dál po hřebínku až kamsi do Tatranskej Javoriny! Hmm, tak teda jo!! Na Velký Javorový to jde v klidu, stejně tak i na Prostredný… na Malý se ale nedostanem… je třeba slanit do Javorové škáry a na to nám nevyjde špagát, vzal jsem jen útočnou třicítku :o(  Nu což, stejně už je pološero, a tak se vracíme k hlavnímu vrcholu a bivakujem! Ráno východ slunka jak z katalogu… pokocháme, pobalíme a vrháme se žlabem kamsi na sever… až v půlce nám dochází, že sme o žlab vedle, takže o kamzičinu rozhodně nouze není a dole si náležitě oddechnem! Překrosíme do Zadnej Javorovej doliny, dost sestoupíme, pak zas dost nastoupáme a takhle elegantně obchčijem celej hřeben tak, že nás to vyplivne kdesi před Širokou… jak mazané :o)  Širokou traverznem a fičíme dál… Horvátov vrch a Zadná kopa, kam už přicházíme za totální tmy… malá úprava terénu a chrníme! Ráno zas na obloze kouzla a čáry… jen, co se vynadíváme, mažem dál touhle úchvatnou divočinou, kterou eště vymazlujou parádní výhledy na Belianky!! V Tatranskej Javorině pak už jen spokojeně oddychujem a čekáme na kukabus… prostě vejlet jak má bejt :o)

, , , ,

17 komentářů

1. avatar kastanek napsal:

A to nedaleko je aj pro mě někdy hooodne daleko a já tu žiju a já tam ve skutečnosti často vidiiiiim! za některých času a přírodních situaci je to nedaleko dokonce tak daleko, že pokud bych tam šel, tak bych se už živí na 99 procent nevrátil…… Horyyyyy

2. avatar kastanek napsal:

Tobě taky. Protože když já řeknu v daném životním čase musím a premyslim nad tím slovem, tak ho řeknu v situaci a v momentu kdy něco respektuju, ale nechcu! Proto mě spojení musím odmítnout úplně nesedí, protože odmítnout je pro mě nechcu. Tady v tom psaní s relativně krátkým odstupem najdu aj své vlastní vnukani!!! Ano své vlastní vnukani, protože si uvedomuju, že dělám teď takové věci které mě prochází! Ano prochází mě společensky, protože určití lidí je respektuji a myslím si, že jinym lidem by stoprocentně stejné věci byly zakázány a nebyli by respektované! Na 99 procent určitě, ale já si myslím že stoprocent! Ziju teď nedaleko jedné skutečně nádherné horské zóny. Skutečně nádherné. V některých přírodních časech atd. Oooooooo. Poslal bych vás tam případně všechny tři aj beze mě a aj jen na „procházku“ a dívat se. dekujuuuuuu

3. avatar Tichac napsal:

Fajn 2020 všem !!!

4. avatar kastanek napsal:

Takže? Teď si případně jinde…… Juchuchuchuchuchuuu. Není to to nejpodstatnější, ale je to podstatné. Musím odmítnout, když slovo odmítnout je ve skutečnosti stoprocentně víc jak padesát procent nechcu…..a musím je případně jen stoprocent respekt k někomu, něčemu a podobně. ber to tak jak to bylo. horyyyyy

5. avatar kastanek napsal:

To má skutečně obrovské síly a ne neskutečné…… To bylo emotivní vyjádření a ne skutečnost……

6. avatar kastanek napsal:

Takže pokud budete potřebovat či případně chtít informace od torstein po faulkogel. V daném čase ty místa sleduju atd.některé z minulosti aj. Některé nově v přítomnosti atd. Můžou tam být překlepy v názvu hor…..jinak ano. Z mého pohledu a pro vás zase z jiného pohledu v daném čase tatryyyy! Ta chuť jde cítit, ta vytrvalost v některých případech taky, „neúnavné“, dravé, tiché, zajímavé a tipuju, že aj mnohdy drzeeeee z pozitivního mého pohledu mladi taky……..

7. avatar kastanek napsal:

Jo tak to je z určitých pohledů. Kolik procent tak a kolik onak nevím. Grázla, bych sklidnil bez emocí v tento moment. Grázl z druhého pohledu aj jako opravdové přiznání. Grázl s vycitkama svědomí. Su tam ve tmě, pěšky, ale. Stejně jsem tu celovku zapl. Já tu vodu jen slyším. Chcu ju nabrat co nejčistší, takže cvak. Zvíře teď pravděpodobně ještě někde leží a pravděpodobně ještě nejí a nepije. Spí ještě nebo čeká na přírodní světlo. Tipuju, tuším a pravděpodobně aj vím, že dal to nebude lehké. Já? Jak hříchy přírodní, tak lidské vůči druhým lidem……

8. avatar kastanek napsal:

Tady za tím psaním něco je. Pokud budu pokračovat, tak se může stát hodně věcí. Budou tam nadále pravděpodobně hodně sóla, hory a lyže a já jezdím případně zajímavě jen v určité momenty. Já nejsu žádný velký přirozený lyžařský talent, ale jsou tam momenty, kdy ne každý rozumí tomu, že tam někdo jezdí a to není jen o lyžaři, ale právě taky o zviretiiiii kromě toho graaaazla a tam nikdy nevíš kdy tě to případně smete atd……. To má nezkutecne síly! Hodní kluci tak pravděpodobně nežijí. Ne to nedělají hodní kluci. Případně jen málo hodných kluků. To je vetšinou kvítko vedle kvetinkyyyy. Horyyyyyy

9. avatar kastanek napsal:

Ve skutečnosti nemá žádnou šanci! v tomto případě ne. pokud budu chodit kdekoliv v lese za tmy bez čelovky, tak nemá šanci dupat….. To jsou jen výhrůžky……pokud budu někde zkoušet lyžovat a trénovat na lyžích dolů z kopce na celovku, tak se potrebuju schovávat před lidma jak někdy ta zvěř. Já ne dělat noční fotky případně, ale já se potřebuju schovávat. Aj ze strachu z určitých lidí, ze strachu, že případně ztratím práci nebo sám odejdu atd., ale to je taky v pořádku. Tady to je hooodne jídla, nějaký materiál atd. Takže taky ne zrovna málo peněz. Taky civilizace. Ve skutečnosti neosvetleny cyklista je mnohem míň nebezpečný pro řidiče v autě než např Srnka. jezdim teď aj většinou osvětlený kvůli řidičům aut, ikdyz oni v podstatě vždy aj neosvetleneho cyklistu moc dobře vidí, ale nezvládají tuto situaci…. Z určitého pohledu….. S tím lyžováním to budu met těžší pokud na to budu met energii a sílu. Pripadne jen na základě civilizace ve skutečnosti…. Jinak už ne…. Jinak už su na to roztrizkany a zničený, ale ještě jednou. Já su graaaazl, který žije aj s vycitkama svědomí……

10. avatar kastanek napsal:

Já su hovado a grázl. To je v pořádku. Mám v plánu pokračovat, ikdyz nevím jak dlouho to půjde. Potrebuju to říct, ikdyz vím, že případně dostanu další údery jak slabší boxer od silnějšího např v ringu. pokud jezdim na kole po silnici neosvetleny tak mám jen společenské problémy. Pokud vjedu na kole do lesa na cesty po kterých tam jezdí auta a mají tam zákazy vjezdu Pro cyklisty např., ale ne všechny auta a budu met naopak celovku a jezdit tam za tmy. tak? Opět mám společenské problémy, že zvěř potřebuje klid a já ju rusim. Já tam stojím vedle kola a do mě dupe člověk který sedí v džípu a mluví něco o policiji. No co mu řeknu. Dobře, napřed to Zkouším na přetvářku úplně v klidu a on je Steklý a dupe do mě, ale až vydupe zákony a pravidla, tak už bez přetvářky zadupu taky. Dobře, takže když tu půjdu o půlnoci pěšky a bez čelovky, tak su to samé co zvěř a zavolej policiji. Valciiiim. Jenom a jenom valcim ale to je v pořádku, protože já su graaaazl…..preju si někdy klid, hledám ho mnohdy v horách a naopak někdy v těch horách potřebuju pořád zatím řadit, poznávat sám sebe atd a to maaaam zatím sebou nadále většinou lyže. Ne nebudu tu to met lehké. Já su graaaazl, tak to je!

11. avatar kastanek napsal:

V tomto případě tam nemám jít. Ale? Šel jsem. Tak to je! ano slovo musím nebo nemusím případně souvisí jen s respektem či nerespektem např. vůči jiným lidem. S tím stoprocentně Souhlasím co se slova musím týče. Jinak bych ho nadále ze slovníku vyškrtl a to ze všech světových jazyků v daném čase.

12. avatar kastanek napsal:

Ahoj. Su třetí den v novém zaměstnání (minulost a ne dnešní den). Ráno umytí ve studeném jezeře. Po svačině taky. Potkavam kluka kterého znám z mládí. Můj vzhled je už jiný. Poznává mě a mluví něco o náhodě. Náhoda ve skutečnosti neekzistuje. cítím se ten den do určitého okamžiku moc dobře. Slanim. Nekoncetruju se na mé kolegy. Jdu na místo na které nemusím jít! Stoprocentně má chyba. Letiii. Je to první kámen co v tom určitém čase letí z místa kde je většina mých kolegů. Já su dole. V tom čase sám. mám málo času stojím bokem, ale hlava ještě vidí co letí. Start. Něco mě trefuje do zad a nekontrolovatelným tlakem posílá obličejem na asfaltovou silnic. Šok, křik. Ležím. Nestavam. Jeden z kolegů se dokonce než mě odvezou omlouvá a stoprocentně nemá za co! funguju. Dnes mám v plánu těžký den. Kolo, batohy a možná aj pásy, lyže, těžký batoh. Jízda dolů pak nějak pro ten pocit v tento den. Nohu brzo do kupy preju.

13. avatar Hanz napsal:

Tak se mi to konečně podařilo přelouskat a uvízlo ve mně, nebo to jen tak vyznělo. Nevím. Každopádně myšlenka je, že jako spacákoví povaleči. Teda i károškoví, abych nikoho neurazil. Samo, ale ti nejnejnejlepší.

14. avatar Tichac napsal:

Svób: Domluveno… bude to kamzičí metal :o))

15. avatar Pucci napsal:

supr čupr kamzici !

16. avatar Svoby napsal:

Ach jo, až zas jednou budu normálně chodit, sem tam hned z5 a Javoráky se špagátem a bez oklik!!!